niedziela, 2 sierpnia 2015

Plastikowe butelki, krzesła, były nawet plastikowe samochody, lalki, zabawki, pojemniki do przechowywania żywności. Gdzie by nie spojrzeć plastik jest wszechobecny. 


Dni rozpadających ulic asfaltowych mogą się po prostu skończyć, wszyto za sprawą firmy budowlanej VolkerWessels, która testuje drogi plastikowe. Rozwiązanie to okazuje się bardziej praktyczne niż przy staromodny asfalcie. Okazuje się, że plastik, który ganiony jest za swoją kruchość, niską wytrzymałość całkiem nieźle znosi zakresy temperatur (pomiędzy -40 do 176F) co daje nawet 79 st. C. 

Asfalt obejmuje ponad 94 procent utwardzonych ulic w USA, w Europie do asfaltu dodaje się różne specyfiki, które mają ulepszyć jego strukturę. Holenderska firma VolkerWessels zaprezentowała plany dróg wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu, twierdząc, że podejście to znacząco zmniejsz czas budowy i konserwację, jak również poszerza swoją oczekiwaną długość życia takiej drogi. 


VolkerWessels przedstawia długą listę potencjalnych korzyści z czystych dróg plastikowych. Po pierwsze, droga może lepiej wytrzymać ekstremalne temperatury, niskie, jak -40 ° C i wysokie, jak 80 °. Plastik po zimie nie ulega zniszczeniu, a po upalnym lecie nie rozpływa się niczym asfalt. Ponieważ odcinki drogi mogą być zainstalowane na piasku w jednym kawałku, firma twierdzi, że czas budowy dróg będzie zmniejszony z miesięcy do tygodni. Materiał będzie również lżejsze i pozwala na lepszą kontrolę czynników, takich jak sztywność drogi czy odprowadzania wody, podczas gdy pusta przestrzeń wewnątrz może być stosowana do przeprowadzania kanalizacji, linii energetycznych czy wody bieżącej. Niektóre z pomysłów oferowanych przez VolkerWessels to prowadzenie kabli oświetlenia ulicznego. 

W nawiązaniu do oczywistych korzyści środowiskowych to zmniejszenie potrzebnego do produkcji asfaltu węgla, który wydobywany jest bardo intensywnie. Droga plastikowa dobrze spisuje się jako nawierzchnia, krótszy czas hamowania, lepsza przyczepność podczas morzu jak i lepszy komfort jazdy.

Obecnie droga jest testowana, ale już za 3 lata mają powstać pierwsze kilometry oddane do użytku. 

Co sądzicie o tym pomyśle, czy jest wart dalszych testów?

Post a Comment:

Obsługiwane przez usługę Blogger.