niedziela, 14 grudnia 2014

Po co oknu etykieta energetyczna? No cóż wprawdzie nie produkuje ono energii elektrycznej ale znacząco wpływa na efektywność energetyczną budynku. Zainwestowałem w ogrzewanie gazowe, nie wiem uważam, że to dobry pomysł i nie zbankrutuje na nim. Zobaczymy. I tak jeśli nasze okienko jest nieszczelne muszę podkręcić temperaturę w pokoju przez co spalam więcej gazu i muszę więcej gazu kupić, tracę na efektywności energetycznej. Domu pasywnego nie posiadam bo jego koszt zwraca się po kilkunastu latach ale jak najbardziej mam okna szczelne, do tej pory nie wieje od nich więc myślę, że jest ok. Zobaczymy jakie jeszcze będą ich zalety mam nadzieję, że będą łatwe w czyszczeniu bo żona da mi popalić.
Tak więc ciepła nie marnuję, wybrałem odpowiednie okna, duże, które można otwierać bo w domach pasywnych jest to zabronione nawet latem, o nawiew dba klimatyzacja, w takim domu wszystko jest na prąd. Kto jak kto ale taki człowieczek wie jak ważna jest tania energia.
Okien w ogóle nie ma na jednej ze stron, chyba południowej, a na północnej są okna wielgachne by chłonęły dużo światła. Układ takiego domu też nie jest przypadkowy. Z resztą domy pasywne przypominają te z klocków, kształtna bryła sześcianu, pewnie są jakieś fotki na necie.

Mówię wam dobrze zaizolowany dom to droga do sukcesu by oszczędzać. Moim zdaniem warto więc zainwestować w wszelkiego typu izolatory, styropiany, papy czy specjalne cegiełki. 

Post a Comment:

Obsługiwane przez usługę Blogger.